divendres, 4 de desembre del 2015

ESPIFIADA BLANCA

TV1 va oferir dimecres el partit de la Copa del Rei entre el Barça i el Vilanovense. Vaig arribar a casa quan ben avançada la primera part i tot i que vaig posar la tele que, més que mirar-la, la sentia de fons. Només quan marcava el Barça, deixava el que estava vent i anava corrents a veure’n la repetició. No cal dir que ho vaig fer unes quantes vegades...
Com què no seguia el partit no em vaig assabentar que després de la lesió de Mathieu, Luis Enrique va decidir no substituir-lo, segons el tècnic per evitar riscos innecessaris als jugadors que es van quedar a la banqueta.
-Demà se’n parlarà –van dir els comentaristes de TV1, què consideraven una mena de desconsideració del Barça cap a l’equip extremeny.  
Tret de les disculpes de l’entrenador blaugrana: Demano perdó si algú s’ha sentit ofès, no era la meva intenció... Cap d’altre comentari. No dic que no es poguessin produir (hi ha molts més mitjans de comunicació dels que jo puc seguir), només dic que no vaig llegir ni escoltar cap comentari al respecte. El motiu de que no se’n parlés va ser la gran espifiada que va cometre el Madrid al incórrer en alineació indeguda.  
La primera notícia que vaig tenir va ser per una companya de treball el dia següent:

-T’has assabentat que ahir el Madrid va fer jugar un jugador que estava sancionat?

-Isco? –La veritat és que no en tenia ni idea i vaig dir el primer nom que en va venir al cap, ja que aquest jugador va ser expulsat el partit contra el Barça.

Ella tampoc ho sabia. Més tard em vaig assabentar de que el jugador era Cherysev, que l’any passat jugava amb el Vila-real i que el partit de semifinals de la Copa del Rei contra el Barça li van ensenyar una targeta groga, la tercera que li ensenyaven a la competició i que per tant significava un partit de suspensió.
A partir d’aquí tota mena d’especulacions. Jo mateix vaig dir que tractant-se del Madrid, segur que no li faran res... Però tal com va anar avançant el dia, tot feia indicar que sí, que finalment el Madrid pot ser eliminat de la competició amb el greuge econòmic que li pot comportar... Encara que es pot mirar per la part positiva: A Ramos no li caurà la copa i així no podrà ser trepitjada per les rodes de l’autobús.
Mentre els mitjans de comunicació tenien clar que hauria de sortir algun culpable (delegat de l’equip, secretari tècnic, etc.), des de l’equip blanc tiraven pilotes fora (possiblement mai ha estat tan ben emprat aquest terme)
Però com sempre es pot arrissa el rinxol (rizar el rizo en castellà), per la tarda convocava una roda de premsa el semidéu a jornada completa Florentino Pérez per a fer allò que solen fer tots els culpables: negar-ho tot. Ningú en té la culpa i, per tant, ningú ha d’assumir cap responsabilitat en el tema. És més, si se’ls sanciona excloent-los del campionat acudiran al Tribunal Administratiu de l’Esport (el màxim tribunal espanyol en temes esportius)
No obstant, ahir va ser entrevistat a la SER un expert en dret esportiu que va dir que el Madrid ho tenia molt malament: Al·legar que no ho sabien no és excusa, ja sabeu que un dels principis del dret diu que el desconeixement de la llei no eximeix del seu compliment. I va afegir: Si finalment no se’l sanciona perquè s’accepta l’excusa de que no s’havia rebut cap notificació, podria crear un greu precedent, ja que llavors tots els clubs farien el mateix.  
Jo que com sabeu són un anti-madridista, m’ho passo molt bé. No sé vosaltres...


Si heu arribat fins aquí, llegiu l'article que el Periódico publica avui de Ramón Lobo