diumenge, 20 de setembre del 2009

L'INFORME DEL DEFENSOR DE LA CIUTADANIA D'AMPOSTA



No fa gaires dies es va repartir per Amposta l’informe del Defensor de la Ciutadania. Previsiblement, dilluns dia 28 quan es convoqui el ple ordinari del mes de setembre, acudirà al saló d’actes per a presentar el seu informe davant de l’ajuntament.
Cal dir, a mode de preàmbul, que el Defensor de la Ciutadania d’Amposta va ser un dels primers “defensors” de Catalunya i va recaure, en un principi, precisament, amb la mateixa persona que ha ostentat el càrrec en els darrers cinc anys: Eloi Toldà.
Aquest any acaba el període pel que va ser nomenat i, a l’hora d’elaborar l’informe es permet fer un pròleg on parla d’una forma molt enigmàtica de dos grans grups. “Els que fan i deixen fer i els que no fan ni deixen fer”. Potser caldria que ens ho expliqués ja que les coses no es poden deixar a mitges tintes...
Sense ànims d’entrar a fons en l’anunciat informe, ja que podria, fins i tot, avorrit per a qui em llegeix, a mode de resum repassarem els casos en els que, segons el Defensor ha intervingut, desglossats per àrees:
Turisme.- Una queixa que no ha estat solucionada.
Governació.- Nou queixes, 4 de les quals han estat solucionades, dues no, dues més no tenien raó i una ha estat derivada.
Ensenyament.- Dues queixes, una ha estat solucionada, l’altra no tenia raó.
Serveis socials.- Dos queixes, una no solucionada i l’altra no tenia raó.
Cultura i festes.- Dues queixes, totes dues solucionades.
Immigració.- Una queixa que ha estat solucionada.
SOREA (l’empresa subministradora de l’aigua).- Cinc queixes, una ha estat solucionada, tres no i una no tenia raó.
Esports.- Quatre queixes, totes quatre solucionades.
Hisenda.- Set queixes, sis de solucionades i una no tenia raó.
Agricultura i medi ambient.- Catorze queixes, tretze solucionades i una no ha estat admesa per manca de base.
Obres.- Quaranta-sis queixes, de les quals trenta-tres han estat solucionades, sis n, tretze no tenien raó de ser i dues no han estat admeses.
Serveis.- Seixanta-quatre, de les que 39 han estat solucionades, sis no, 17 no tenien raó, dues han estat desestimades.
Policia.- Seixanta-quatre de les que 39 han estat solucionades, sis no, 17 no tenien raó, dues han estat desestimades.
Com a ampliació de dades sobre la figura del defensor, diré que el seu horari és de dilluns a divendres (o sigui tots els dies feiners) de 11 a 13. La retribució assignada l’any 2003 va ser de 840 euros mensuals i per aquest any 200, ronda els 1.000 (o sigui, que és mileurista amb la particularitat de “treballar” només 2 hores diàries)
Però com el millor exemple és la pròpia experiència personal, us explicaré que el 3 de març de 2008, la comunitat de propietaris d’on resideixo va registrar a l’ajuntament dos escrits dirigits al Defensor de la Ciutadania d’Amposta. En un d’ells, la queixa era sobre les molèsties ocasionades per la cafeteria que hi havia tot just albs baixos de l’edifici: música, cotxes, caramboles del billar, etc. I l’altre sobre el cobrament del rebut de la brossa que es cobrava a la comunitat i que ell havia dit diversos cops que era il•legal.
Resultat. L’ajuntament mai es va adreçar al president ni a cap veí per donar-nos explicacions. Vaig tornar a parlar amb el defensor i, això sí, va mostrar la seva estranyesa, però després tampoc res de res.
No sé si aquests casos estan o no contemplats al seu informe.
Actualment la cafeteria va tancar el passat mes de març i el rebut de la brossa de les comunitats va desaparèixer, però ara es repercuteix sobre els veïns amb una considerable pujada!