dilluns, 7 de novembre del 2011

LA CRÒNICA DEL DIA 7-11-2011



Ahir pel matí, quan vaig sortir al carrer, vaig veure que CiU ja havia col·locat les banderoles per Amposta. El dia abans ho va fer ERC on hi surt Adam Tomàs, el cap de llista per Tarragona. Personalment la foto no m’agrada. Adam hi surt en corbata, una peça que ell usa poc, es pot dir que només ho va fer quan era director dels SS.TT. d’Acció Social i Ciutadania. 
Fins i tot de patètica qualificaria l’actuació del candidat republicà Alfred Bosch Duret el míting d’ahir a Girona. El fons del discurs no estava mal. La idea del republicanisme, d’apartar-se de la dreta espanyolista, etc. Fins i tot m’atreu a mi, però mentre es dirigia al públic es notava que no sé l’havia aprés. Segurament algú li va escriure i no va tenir temps ni de llegir-se’l. Haurà de millorar en el futur si a part de convèncer els seus pretén esgarrapar vots indecisos.
Tornant a les banderoles de CiU, de lluny (no m’hi vaig atansar per veure-les bé) em va semblar que hi havia dues siluetes. Una la de Josep Antoni duran i Lleida i l’alta em vaig imaginar que era la de Jordi Jané, el cap de llista per Tarragona. No em vaig equivocar. Però en remenar el diari vaig veure (oh, sorpresa!) que Arturo Mas es presenta per Barcelona. Després em van dir que no, que a Barcelona s’hi presentada el propi Duran. Llavors vaig trobar-ne a faltar una més: la de Duran amb Jordi Pujol.
Ara resulta que Duran, per acaparar vot, es vol apropar a col·lectius als que no fa gaires dies va criticar. Ara resulta que alaba les cases regionals, quan no fa gaire andalusos i extremenys eren uns dropos. També demana el vot dels immigrants quan tampoc fa gaires dies es queixava que a Catalunya hi nasquessin més Mohamets que Jordis. I és que en campanya electoral tot depèn de l’auditori que tinguis al davant. M’agradarà tornar a escoltar el discurs de Duran quan passi la campanya electoral i tot torni a la normalitat... Potser relativa.
També em va merèixer l’atenció els d’IU. Segons els seu candidat, Cayo Lara, “pactes com el d’IU a l’Aragó ajuden a lluitar contra el liberalisme”. De bo que de vegades no entenc als d’IU (no confondre amb el d’ICV-EUA de Catalunya, que no em mereixen la mateixa opinió) Primer eren rojos... I verds... I liles... Però de vegades em sembla que han destenyit, sobre tot el roig. No coneixia el pacte de l’Aragó, però he d’entendre que allí estan donant suport al govern (PP + PAR)? El que sí que tinc clar és que a Extremadura van afavorir que, per primera vegada, hi hagués un govern del PP abstenint-se a la votació d’investidura. Caldrà veure que n’opinen els seus votants, si els hi donen o no suport el 20-N.
Per al PSOE, dissabte va ser un dia especial. Per primer cop en més de quinze any Felipe González i Alfonso Guerra coincidien sobre un escenari per a fer un míting. Ben retrobats!! Caldrà veure si tot ha estat flor de maig (o de novembre) o tornaran a “cavalcar” junts, com els millors temps. Per cert, us en recordeu de la famosa foto "de la truita"? Us la mostro.