dijous, 17 de novembre del 2011

DEFINITIVAMENT NO EXISTIM!


Fa aproximadament un mes, un camió va bolcar a l’Eix de l’Ebre, al costat mateix de la rotonda dels nusos. La carretera va estar tallada diverses hores. Així ens ho explicaven els que venien d’Amposta. Quan vaig sortir de treballar encara estava tallada i calia anar cap a la Raval de Cristo pel polígon de la Ravaleta i acte seguit baixar cap a la rotonda i seguir normalment. En aquells moments, per Catalunya Informació, van donar l’estat del trànsit sense esmentar per a res el tall de la C-12.
Ahir, quan me’n anava cap a Amposta, en arribar al pont de Vinallop (quan ja enfiles cap a la Carrova), em vaig trobar que uns semàfors donaven pas alternatiu, ja que s’estan arranjant les juntes de dilatació. Tampoc van dir res quan van explicar els problemes de circulació.
El volum de trànsit de l’Eix de l’Ebre és prou important com per a que s’informi quan hi hagi algun problema de circulació per causa d’algun accident, obres, etc., tal com va passar amb els dos casos explicats.  
Situacions com aquesta em fan pensar sobre “la importància” que té el nostre territori per als de Barcelona. Realment, existim per a ells? Jo tinc dubtes i no os puc contestar.
Sempre es diu que només sortim a les notícies quan “passa alguna desgràcia”. No es freqüent que el territori generi notícies importants. Només de tant en tant som notícia per temes que no estan relacionats amb els successos. Ahir mateix, el Periódico portava una d’aquestes informacions. Parlava de les masses forestals importants que hi ha a Catalunya i, una d’elles, és la fageda del Retaure. Com normalment s’hi arriba des de la Sénia i, posteriorment per la pista que puja pel costat del pantà d’Ulldecona, sembla que estigui en territori valencià, però està dintre de la comarca del Montsià. Jo hi vaig anar amb la gosseta ara fa tot just dos anys. Mireu-ne algunes fotos.