dimarts, 28 de febrer del 2012

COPS O GARROTADES?




Segons el govern de Rajoy, el dèficit fiscal s’eleva fins al 8,51, molt més del que seria desitjable i del que se’ns exigeix des d’Europa.
Per aconseguir-lo (Mas ja adverteix que no s’aconseguirà ni en 1 ni en 2 anys), a l’estat només li queden dues solucions:
1.- Tornar a retallar: en salaris, sanitat, ensenyament, inversió pública, cultura, etc.  
2.- Apujar impostos.

Què preferiu, cops o garrotades?
A mi ben bé em dóna igual. A l’hora de la veritat que és quan s’arriba a finals de mes i encara no s’ha cobrat la nòmina. Llavors és quan veus el saldo de la llibre o tal vegada no cal ni això, simplement quan li demanes al caixer  80 euros et diu que el “saldo és inferior a la quantitat demanada”.
Com funcionari sóc candidat a que qualsevol de les dues mesures m’acabi afectant. Més enllà dels contexts generals (salut, ensenyament, etc.) que afecten a tothom, una retallada de sou repercutirà directament en la meva nòmina i, si s’acaba fent una pujada d’impostos, també m’afectarà de forma indirecta.  Com diu la dita catalana, acabaré sent "l'ase dels cops".
L'únic consol que em queda és que no els vaig votar. Ni a mas aquí ni a Rajoy allà. 
 
Per tant...
Visca la República!! (És l’única cosa agradable que me s’acut ara mateix)