divendres, 17 de febrer del 2012

EL PIRINEU, LA NOVA ESTACIÓ D’ESQUÍ DE MADRID




Sí finalment es dóna prioritat a l’eix ferroviari central, Madrid estarà a un pas del Pirineu aragonès, per la qual cosa es convertirà en una destinació turística preferent dels esports d’hivern per als ciutadans de la “vila i cort” i les seves rodalies.
A partir dels anys 60, la costa llevantina, preferentment la d’Alacant, es va convertir en la platja de Madrid ja que era la primera destinació turística. Recordo que s’explicava constantment que Santiago Bernabeu, el tot poderós president del Reial Madrid, tenia un xalet a Santa Pola.
Tornant al corredor ferroviari del “centre”, personalment penso que és un autèntic disbarat.. Serà, com diuen molts, una estratègia política per acontentar als polítics del PP de la zona. És evident que el pes econòmic espanyol es localitza molt pel costat est de la península. Començat per Almería, continuant per Múrcia, seguit per València i, finalment Catalunya, són zones capdavanteres a l’hora de crear riquesa (quan les coses han ant bé, evidentment) Cada una d’elles en les seves especialitats, però, ja no per a progressar, sinó per donar sortida als seus productes, es necessari una via de comunicació ràpida que passant pel centre d’Europa arribi fins als països nòrdics. Si el pes econòmic de les comunitats del centre fos el mateix, llavors podríem parlar de fer l’eix ferroviari que ara vol prioritzar el govern del PP.
Per molt que al discurs oficial del govern es digui que “prioritzar el corredor central no implica que el del Mediterrani no s’hagi de fer”, el cert és que serà molt difícil que Europa subvencioni dos corredors. Per tant, el govern de l’estat hauria de finançar la part que no acaba cobrint Europa i en els temps que corren, serà molt complicat.
El PPC que s’ha vist totalment descol·locat amb l’anunci que han fet els seus des de Madrid, han demanant al Ministeri de Foment que prioritzi l’eix mediterrani. Els hi faran cas? Segurament que no.
No cal ni dir que per a les Terres de l’Ebre el corredor seria vital per al seu creixement econòmic, sempre i quan s’acabés fent una estació de mercaderies al nostre territori per a fomentar l’exportació dels nostres productes.