diumenge, 1 de juny del 2008

AROMES I SABORS

Amb aquest títol tant suggestiu, a Amposta s’ha celebrat aquest cap de setmana una fira de productes de qualitat d’aquestes terres. Realment no sé el que pretenia l’ajuntament que amb Unió de pagesos i una ADV (associació de defensa vegetal) del Baix Ebre i Montsià organitzaven al pavelló firal. El cert és que m’ha decebut. Primerament per la poca informació prèvia que hi ha hagut. No he trobat o no he sabut trobar ni a la web oficial de l’ajuntament ni a la de Fira Amposta cap ressenya sobre el certamen d’avui.
Es deia que t’oferien degustacions i la veritat, quan es parla d’oferir, realment no sé el que es vol dir. Només un estan m’ha donat a tastar el seu tomàquet i perquè ens coneixia. Els altre miraven quan passaves per davant. Al final del recorregut hi havia una degustació de tres ostrons i una copa de vi per tres euros. Però l’ostró em va fer mal un cop i em van dir que me’n faria sempre, per això em declinat fer l’únic tast que, realment es podia fer a la fira.
Això sí, si un anava amb l’intenció de comprar alguna cosa, evidentment que ho podies fer.
Jo esperava una fira amb venda de tiquets per a poder gaudir de degustacions dels productes de qualitat i poder anar “picotejant” d’aquí per allà. Provant vi de qualitat de diferents cellers de les nostres terres i fins i tot trobar postres i perquè no, cafè.
Però no ha estat així i finalment hem tingut que anar de restaurant a dinar.
Aquesta ha estat la primera edició. Proposo per a l’any vinent (si l’hi ha) que la gent que acudeixi a gaudir dels “aromes i sabors” pugui fer-ho d’una altra forma. Igual com passa amb la fira de la carxofa que hi col•laboren diversos restaurants i pagues el tiquet d’entrada per a les degustacions de menjar i veure, hauria de ser una cosa similar. No cal que hi col•laborin restaurants, però si les marques comercials que hi acudeixin. Segurament que els visitants hi sortirien més contens i els expositors farien més calaix.