dimecres, 18 de juny del 2008

SOBRE EL NOM D'UNS CARRERS D'AMPOSTA...

L’altre dia que estava sol a casa, em vaig dedicar a buscar coses per Internet. N’hi vaig trobar una que es referia a mi que desconeixia. Qui em segueix habitualment a través del meu blog o per les cartes al director que envio a diversos mitjans de comunicació, potser se'n recorda que vaig fer-ne un que parlava sobre la toponímia dels carrers d’Amposta que denominava “d’una altra època”. Vaig trobar una pàgina de l’EBREDIGITAL amb un escrit signat per Montserrat Soriano Montagut que opinava sobre la relació de noms que vaig fer i en criticava uns quants d’ells. Explicava al seu escrit el motiu dels nom dels carrers Bisbe Aznar i Bisbe Rocamora i explicava que abans, algunes coses com la clausura de cementiris ho tenia que aprovar el propi bisbe i això, segons ella, ja justificava que se’ls hi dediqués un carrer al poble. Encara que el que possiblement més controvèrsia li va crear va ser el carrer Victòria on jo deia que aquest nom es solia posar per commemorar la “victòria” de Franco sobre les tropes de la II República. Ella en discrepa i diu que abans de la República ja existia el nom i que en totes les èpoques s’havia respectat el nom i acabava l’escrit dient que “era important documentar-se”. No donaré cap opinió al respecte... Però si que opinaré globalment sobre el seu escrit. En cap moment fa cap tipus de menció sobre l’oportunitat o no de canviar els noms franquistes que encara hi queden per part de l’equip de govern d’Amposta que són del seu partit i que és del que es tracta! I aquest i no un altre és el principal motiu del meu escrit...
Recordareu com els noms més significatius (Ruiz de Alda –aviador franquista- i Garcia Morato –fundador de la Falange-), l’ajuntament va fer un referèndum als veïns sobre si volien o no canviar-los... Curiosament n’hi havia una altre fins fa pocs anys anomenat Garcia Valiño, general franquista que va “dividir” la zona republicana a l’alçada de Vinaròs i que ara porta per nom Inocenci Soriano Montagut, el pare de la Montserrat i que per a canviar-lo no va necessitar de cap referèndum. Curiós, no?

1 comentari:

ximo ha dit...

Nomes curios?, o una mica cinic tambe.