dimecres, 19 d’octubre del 2011

EL TREN DE L’ESPERANÇA


A Tarragona avui estan doblement contens. Si dissabte van concedir-los l’organització dels Jocs del Mediterrani del 2017, avui, amb la resolució definitiva del traçat preferent ferroviari a favor dell’eix mediterrani, la “Imperial Tarraco”, s’ha vist doblement afavorida. Ja no cal que li toqui la grossa de Nadal (la província de Tarragona és l’única que no ha venut mai el número de la grossa nadalenca)
I per a les Terres de l’Ebre? Molt em temo que una vegada més ens quedarem “a peu”.
Després arribaran les lamentacions, per part dels polítics i també dels empresaris, però serà molt difícil que poguessin agafar el tren una vegada ja ha passat. Enteneu la metàfora?
Dilluns vaig escoltar per la SER que els empresaris de les nostres comarques es lamentaven per no haver-se implicat més en el projecte de Tarragona (de fet fins aquest mateix any era aspirant a dos: la Capital Europea de la Cultura 2016 (finalment li van donar a Donosti) i als Jocs) M’imagino que sobre la capital de la cultura, el territori, el nostre, tampoc devia de moure un dit. Sovint parlem de les rivalitats entre Tortosa i Amposta, però les relacions de les TT.E. amb la capital de la província tampoc són gaire bones.
Ahir, l’actual vicepresident de l’IDECE, l’amic Jordi Borràs (que sigui de CDC no és cap obstacle per a que siguem amics) va dir que caldria mirar d’aconseguir que, al menys la subseu de rem, vingués aquí al nostre territori. Cal pensar que Amposta i Tortosa estan entre les 5 primeres potències estatals d’aquest esport. A més, Amposta  té un centre de tecnificació esportiva que depèn del Consejo Superior de Deportes i del Consell Català de l’Esport i, un dels esports que hi estan inclosos és, precisament, el rem olímpic.
De totes maneres, Tarragona ja ha dit que la subseu del rem i del piragüisme serà Castelldefels on, per a l’olimpíada de Barcelona, es va construir un canal. Per tant, la concessió de la subseu ebrenca (ja sigui a Amposta o Tortosa) seria una gentilesa de Tarragona que podria servir per a millorar les relacions.
Tampoc el tren (físic, real...) s’acabarà aturant a les Terres de l’Ebre i, sinó, ja ho veureu. L’empresariat del territori és poc potent per aconseguir una estació (Amposta fa molts anys que reclama una estació de mercaderies)
Però us imagineu que finalment s’aconseguís? Us imagineu per un moment que poguessin millorar les comunicacions que ens uneixen a l’Aragó? I una ampliació del port de la Ràpita?  
Si a la lluita contra el transvasament de l’Ebre, unim els esforços de tots per aconseguir les mencionades infraestructures, garantiríem el futur de la nostra terra, segurament de forma definitiva.