dilluns, 19 de març del 2012

UNA HISTÒRIA MAI CONTADA SOBRE EL C F AMPOSTA (I PART)



Farà uns 8 o 9 anys que vaig deixar de ser soci de l’Amposta. En aquells moments el club de futbol devia de militar a primera regional o preferent, no ho recordo i devia de tenir, amb tot seguretat, més de 700 socis. Des de fa uns anys està a la Tercera divisió, però ara, el club, només té poc més de 300 socis.
Entre una data i l’altra (sense acabar-les de concretar) els diversos mandats de Tarazona.
En el terreny esportiu no sé li poden negar els èxits. Arribar a la Tercera divisió no passa cada temporada i, de fet, l’Amposta feia moltes dècades que no havia arribat tan alt.
Dissabte, després de dinar férem una tertúlia força interessant. Tot va començar amb l’anècdota del regidor que no va poder votar. Va ser llavors quan sortiren els 300 i pocs socis que té actualment l’Amposta. Molts diran que és degut a la crisi econòmica. Segur que sí, però també n’hi ha d’altres. Mon fill, un des integrants de la tertúlia, va jugar amb l’Amposta des de les “penyetes” fins al primer equip i es preguntava: Per què durant aquests anys que em vaig donar de baixa de soci, ningú es va interessar pel motiu que ho vaig fer? Algú s’hauria de preguntar per què m’hi vaig donar?
Com he dit al principi, jo també m’hi vaig donar fa molts d’anys després haver-ho estat durant més de 10 i anar cada diumenge al futbol amb la meva dona. En voleu saber els motius?
Per si algú ho ignora, quan va ser president Josep Pla, vaig estar a punt d’entrar a la junta com a tresorer. La gent es pensa que per treballar on treballo, domino el tema dels números i sóc la persona apropiada per ocupar càrrecs així. Però sota la presidència de Pla (que és un bon home), van començar les nostres “històries” amb l’entitat.
Com he dit, Pla és un bon home, però es va envoltar d’algun depredador que va començar a degradar el club fins fer-lo baixar a primera regional. Per cert, sabíeu que l’Amposta va salvar la categoria gràcies a guanyar per 2-1 al Santa Bàrbara en un partit molt estrany? Després d’anar guanyant per 1-0, l’entrenador del Santa Bàrbara va substituir els seus millors homes i, finalment, l’Amposta va guanyar el partit.
Durant la seva època de cadets, alguns jugadors van tenir l’oportunitat de marxar a equips de superior categoria i la junt directiva no els va voler deixar marxar. A un d’ells sé li van arribar a demanar 250.000 pessetes de l’època i, només un, finalment va marxar al Tortosa previ pagament de 150.000 pessetes. El darrer any de juvenils van ser campions de la seva categoria i van deixar el juvenil següent a Preferent. 
Ja en època infantil, al menys 5 jugadors de l’Amposta, com a integrants de la selecció del Montsià, entrenada per Zaragoza, Fumadó i Miró, va arribar a les semifinals del campionat de Catalunya i que es va disputar a les instal•lacions del CAR de Sant Cugat.

(Continuarà demà)