divendres, 30 de març del 2012

SOBRE LA VAGA D’AHIR (amb xifres i estadístiques)


Avui, entre els meus companys, ningú parlava de la vaga. No ho he preguntat, però la sensació que tinc és què, majoritàriament, no la van secundar. Només aquells que estem més conscienciats socialment van decidir no anar a treballar.
La jornada d’ahir contrasta amb la del 8 de juny de 2010 quan, llavors, una gran majoria de l’Administració de la AEAT van secundar la jornada d’atur que van convocar els sindicats davant la imminent retallada de sou. Després d’aquella retallada d’un 5 % de mitjana que varem patir a partir del mes de juliol de 2010, després hem patit dues congelacions consecutives i una pujada d’impostos, la qual, implícitament, és com una rebaixa.
Això sí, el govern del PP amb un gest de generositat, ha dit que no ens rebaixarà el sou... Això sí, als pressupostos per aquest anys, que tot just s’han donat a conèixer avui, el dia després de la vaga general, ja s’ha dit que per aquest any es tornen a congelar.
Entre els meus companys de treball he hagut d’escoltar més d’un cop que “no fan vaga perquè només és un dia i amb un dia no n’hi ha prou...”. Si molts ja no fan vaga per a què no se’ls hi descompte el jornal, no creieu que si es fes més d’un dia encara trobarien més excuses? Qui ahir no va fer vaga és, simple i planament, perquè no en va voler fer i punt. Dimecres una company em fa ver la següent pregunta? Saps si hi haurà molta gent que farà vaga? La meva resposta va ser: “Ni ho sé ni m’importa; jo si que en faré; cadascú amb la seva consciència”. Em va dir que havia estat una molt bona resposta. No sé si va ser així, però el cert és que l’actitud de la resta m’importa poc si jo estic convençut d’allò que tinc que fer en cada moment. I dies com ahir, tinc molt clar els que haig de fer. 

La vespra de la vaga us avançava que només aniria a comprar el diari, perquè hi estic subscrit. Però després també faria una vaga al consum, es a dir, no compraria res de res. Us asseguro que ho vaig fer. Els meus fidels seguidors (a qui aprofito per donar-vos les gràcies per llegir les meves dèries, veure les fotos que faig, etc.) ja us en vareu adonar que l’única cosa que ahir vaig penjar va ser el cartell de la vaga on, a més, hi havia l’horari de les manifestacions que s’havien de fer al llarg i ample de Catalunya. Cert? I als amics de Facebook els vaig anunciar que tampoc hi penjaria res. De fet n’hi vaig entrar a llegir els comentaris que es podien anar fet sobre el seguiment de la vaga, manifestacions, etc. Vaig ser fidel a la meva promesa, la qual cosa espero que no sorprengui a cap dels meus amics i seguidors. Finalment he de dir que tampoc vaig anar a la manifestació de Tortosa. Potser de tot era l’única cosa de la que estava dubtós, però hi havia moltes més possibilitats de que no hi assistís de que sí.
Per acabar, i davant de la “guerra” de xifres que es sol donar quan hi ha manifestacions i vagues, os deixo amb les xifres oficials del seguiment a l’Agència Tributaria que m’ha passat aquest matí Carlos Niño, un company de la Delegació de Barcelonai les  que dóna la UGT de Catalunya sobre el seguiment a casa nostra.  

Desde UGT queremos daros los datos reales que nos han ofrecido la administración, en cuanto al seguimiento de la Huelga General. En todo el territorio hubo un seguimiento de 6297 funcionarios y de 450 laborales, es decir, un 25% de seguimiento a nivel estatal. En algunas Delegaciones Especiales el seguimiento ha sido mayor, concretamente en la Delegación Especial de Valencia de un 43%, en La Rioja, 32,972%, etc, a esto habría que añadirle todos los trabajadores que han aprovechado para pedir moscosos, días de vacaciones, etc.
 
Creemos que ello indica que hemos sabido transmitir a los empleados públicos lo grave de una situación que se puede convertir en irreversible y en la cual podemos perder todo lo conseguido en materia laboral y estado de bienestar conseguido en los últimos 30 años.
 
Agradecemos el esfuerzo de todos los compañeros que han secundado el paro, sabiendo que supone un sacrifio para ya nuestras muy mermadas nóminas.


LA VAGA GENERAL TÉ UN SEGUIMENT A CATALUNYA DEL 82%

Al voltant del 82% dels treballadors i les treballadores de Catalunya estan secundant la vaga general.
Al transport públic el seguiment està sent del 100% i es compleixen els serveis mínims. A la indústria han secundat la vaga el 95% dels treballadors. Pel que fa a l’ensenyament, el seguiment està sent del 75%, i a les administracions públiques, del 78%.
D’aproximadament 2.300.000 assalariats al nostre país, uns 260.000 s’han vist obligats a treballar pels serveis mínims decretats.
D’altra banda, la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC – UGT de Catalunya) informa que gairebé el 50% del treball autònom català secunda la vaga: taxi, transport, agricultors i bona part del comerç.

Les dades de consum elèctric confirmen l’aturada del nostre país. Segons Red Eléctrica Española, el consum d’avui a les 10 hores (27.374 MW) és inferior al de diumenge passat (28.751 MW) i molt inferior al de dijous passat (35.134 MW):