divendres, 7 d’agost del 2015

DIARI DE L’AGOST. DIVENDRES DIA 7

Barcelona.
Ahir vaig haver d’anar a Barcelona. És el camí que he de recórrer al menys un cop al mes des de l’agost de l’any passat. Ja sé sap, quan has patit algun problema de salut després tens que fer un viacrucis que sembla que no ha d’acabar mai.
Per això ahir no vaig poder publicar el meu diari.
Per cert, per a la sorpresa de tots els viatgers (i quan dic tots, dic tots) que ahir anàvem a Barcelona, el tren, en lloc d’agafar-lo a la segona andana (tal i com era habitual), el varem agafar a l’andana principal (molt més lògic, ja que des d’aquesta andana quasi mai se’n agafa cap, de fet, jo no recordo haver-lo agafat mai) Sembla ser que aquesta mesura ja ve funcionant des del passat dilluns. Això sí, en arribar per la tarda ens va deixar al lloc habitual, es a dir a la segona andana... Si pel matí vaig poder escriure al meu compte de Facebook que al·lucinava en colors, per la tarda ja no vaig poder escriure el mateix... I és que la felicitat mai pot arribar a ser completa!

Buscant al votat rar.
Mentre feia el recorregut d’Amposta a l’Aldea anava escoltant la SER. Parlaven de l’enquesta del CIS de la que ja us vaig parlar dimecres. Ja sabeu que aquestes enquestes, a part de preguntar per qui votaran, també pregunten quin govern els agradaria més. Bé, un 1,5% dels enquestats volen un govern del PP amb... (tatxín, tatxín) Podemos!
O bé no saben el que diuen o bé s’han begut l’enteniment. I és que hi ha gent per a tot.
També demanen que es valori als principals líders polítics. Sobre aquells pels que van preguntar, no n’aprova ningú. La qui treu una millor puntuació és la presidenta navarresa Uxue Barkos. Suposo que com ningú sap qui nassos és aquesta, la va valorar al tum-tum: posa-li un 5! Però com he dit, no aprova, ja que es queda amb un 4,72. El segon a la classificació és Pedro Sánchez amb un 3,84. I sabeu quina puntuació li donen a Rajoy? Un 2,61, menys encara que a Rosa Díez (2,97)
Si jo fos un polític de nivell nacional, aquests resultats em donarien que pensar...

Barça i Messi. 
Dimecres per la nit, el Barça i la Roma es van disputar el trofeu Joan Gamper que des de fa 50 anys organitzar el club blaugrana. A aquesta efemèride se’n ha d’afegir una altra, tal vegada més important: a l’edició de fa 10 anys (encara que no coincideixi exactament amb la data), va arribar l’eclosió del qui, segurament és, el jugador més gran de la història del futbol i, sense cap mena de dubte, el millor jugador que ha tingut al Barça amb els més de 100 anys d’existència.  

No te’n refiïs de Convergència.
Ahir vaig veure circular pel Facebook un post on només consideraven bons els vots que anirien a parar a la candidatura de Mas o a les CUP. Tota la resta, anava a dir, seria com si anessin a parar a la paperera...
Evidentment si un té clar que ha de votar per la independència, només té dues opcions, però hi ha d’altres candidatures que sense ser obertament independentistes són favorables al dret a decidir i, per tant, posteriorment s’hauria de fer un referèndum pactat amb l’Estat per a veure quin és el veritable posicionament dels ciutadans de Catalunya, com per exemple la de Catalunya Sí que es pot.
Fins aquí podeu estar en més o menys acord o desacord amb mi, tot depèn del vostre posicionament polític, però vull fer una advertència a tots aquells que encara no tenen clar si votaran a les CUP o, finalment es decantaran per la llista de Junts pel sí.
I el que us vaig a dir no fa sinó reafirmar el que penso i expresso de Mas i els convergents. Felip puig, l’inefable Felip Puig, considera que votar a les CUP és igual que fer-ho per Catalunya Sí que es pot, en una clara al·lusió a que la llista de Mas és l’única opció que garanteix que després del 27-S es donaran tots els passos per assolir l’estat sobirà. En canvi, ves per on, jo penso tot el contrari, què l’única formació que tindria pebrots per a proclamar (ni que fos unilateralment) la independència seria la CUP, mentre que Mas i els seus acòlits s’arronsaran i posaran qualsevol excusa per a no fer-ho.

Ah1 I el millor de tot: aquells que ara se’ls creuen i els segueixen sense dir ni piu, donaran per vàlids els seus arguments.