dimarts, 3 de gener del 2012

LA NOVA ETAPA DE LA REVISTA AMPOSTA: TORNA LA CENSURA?



Any nou etapa nova.  Tal i com ja es va anunciar en el darrer número, la Revista Amposta està preparant canvis per al 2012: serà a tot color, mensual i (com no!) s’apujarà de preu.
Però tots aquests canvis em semblen insignificants i superficials, més de forma que de fons. Fins i tot l’increment de preu que, sense cap dubte, ve donat pel color.
HI hauria d’altres mesures que prendre, però molt em temo que no serà així. Per exemple, i per higiene democràtica, caldria canviar el director (l’alcalde) per una persona molt més neutral i objectiva; hauria de ser molt més participativa i oberta, tant de cara les associacions, clubs, etc, com al ciutadà. Però sobre tot més plural i rigorosa. Ara (i perdoneu-me el qualificatiu) és n revista partidista, més pròpia del partit que governa la nostra ciutat amb majoria absoluta que d’una revista municipal editada per l’ajuntament.
Recordo que fa uns anys, crec que era la Vanguardia (o el Mundo), la va incloure dintre del grup de revistes més manipulades i controlades pel govern municipal. Aquesta informació, evidentment, no va agradar gens al llavors equip de govern (va ser la darrera legislatura del senador espanyol) i recordo que, especialment, a l’actual número 2 del grup CiU.
Aquell fet va produir que s’obrís una mica als grups polítics amb representació a l’ajuntament, però els que no hi estan segueixen en un total ostracisme i, qualsevol escrit que adrecin per a la seva publicació serà tractat com una carta al director. Això si és que l’acabin publicant. L’interès que pugui tenir l’escrit no serà motiu per a publicar-lo com articles d’opinió. Bé, al menys que hagi estat escrit per algun membre de la federació que governa la ciutat.
També em temo que la nova etapa tornarà a portar la censura a la Revista Amposta. A finals de novembre vaig enviar a la Revista Amposta un escrit (Carta al Sr. Mas, President de la Generalitat) i que també vaig enviar a diversos mitjans (segur que la majoria dels meus lectora la va llegir) des de llavors han sortit al carrer dos números i cap dels dos la va publicar. El primer, el que va sortir abans de fires, vaig pensar que potser no hi havia hagut temps; però el segon, si no la va portar, va ser perquè van haver de considerar que el seu contingut “podria ser perjudicial per a la ment dels ampostins” i millor no publicar-ho.
Feia 12 anys que no em censuraven una carta. Llavors el director era un altre, però sembla ser que les majories absolutes i el poder acaben afectant tothom.