divendres, 11 de juliol del 2014

SEGUEIXO FENT DEMAGÒGIA I VEIENT FANTASMES



Fa 4 anys vaig escriure una entrada aquí mateix amb el títol de: Poseu-hi imaginació.
Explicava que al fill de l’actual alcalde d’Amposta sé li va concedir un accèssit pel treball de recerca del final de batxillerat. Era la primera vegada que això passava.
Al comentaris, un tal Agustí (evidentment es tracta d’un nom fals, encara que ell ho negui i, a part, no es pot veure el seu perfil a Blogger, per tant, oculta la seva identitat), m’acusava de fer demagògia i de veure fantasmes allà on no els hi havia...
Pocs dies després, durant una manifestació que la Plataforma en Defensa de l’Ebre va fer a Barcelona, l’ex del sinyó ancalde (i mare de la criatura), després d’assegurar-se que jo era l’editor (està ben dit?) de la Via Augusta, em va dir que no em possés amb el seu fill i què, si tenia problemes amb el seu ex, els resolgués amb ell.
Li vaig dir que per a res m’interessava el seu fill i el que jo criticava era el fet: què es donés per primera vegada un accèssit i que, casualment, recaigués amb el fill de l’ancalde.  
Queda clar que el tema els hi va coure i, ràpidament van mobilitzar la seva maquinària per a mirar d’atemorir-me (?) No ho sé... Imagino que el que es pretenia és que no continués traient a la llum els seus drapets bruts.
Han passat 4 anys i, segurament, segueixo fent demagògia i veient fantasmes allà on no els hi ha... Però us vull explicar la penúltima (de jovenet em van inculcar la idea de que, posteriorment sempre n’ha pogut haver-hi una altra) que m’he assabentat.
Aquell noi que fa 4 anys va guanyar un accèssit pel seu treball de recerca, ha acabat la carrera (perdó el grau) i ves per on, ja ha trobat feina. S’ha posat a treballar a la Comunitat de Regants de la Dreta de l’Ebre, amb seu, evidentment, a Amposta ocupant el lloc de la dona d’un Director de Serveis Territorials de la Generalitat de Catalunya. O sigui, s’ha acomiadat a l’altra persona (segurament sé li va acabar el contracte) i el seu lloc l’ocupa el fill de l’ancalde.  
La part positiva és que a Amposta es vetlla per reduir l’atur entre els joves i això sempre es digne d’elogi. O no?