dijous, 27 de març del 2008

L'EXEMPLE DE MONTSERRAT

No fa gaires dies van enterrar a Montserrat qui fou el seu abat duran els anys de la transició política espanyola Cassià Maria Just. Molts ens vàrem assabentar llavors que del pare abat era partidari de la utilització del condó per a les relacions sexuals, així com d’obrir l’Església a la societat i adequar-la per als nous temps.
Avui publica el Periódico de Catalunya que l’actual abat, el pare Josep Maria Soler ha demanat al Vaticà que “faci callar a la COPE per les agressions constants a Catalunya”. També afirma el pare abat que la cadena està molt vinculada al PP”.
No per no conèixer una mica el compromís de Montserrat cap a Catalunya i els seus ciutadans, deixa de sorprendre una notícia així, tan clarament diferenciada de la cúpula dels bisbes com és la Conferència Episcopal.
Recordo que a Montserrat, abans i després de la mort del dictador s’hi feien congressos polítics i sindicals. Jo mateix vaig assistir a una trobada d’Unió de Pagesos allà pels finals de la dècada dels setanta.
Em considero agnòstic i no creure mai amb l’Església encara que faci un gir social i progressista, però això no treu que cregui amb les persones encara que siguin capellans. Sóc bon amic d’algun d’ells i els hi he parlat amb tota confiança i claredat sobre la meva manera de pensar i mai m’han posat cap tipus d’objecció, sinó tot el contrari, fins i tot han estat d’acord amb moltes de les meves idees.