dilluns, 28 de maig del 2012

RECTIFICAR... ÉS COSA DE QUI HO HA FET MALAMENT


Cítrics prop de la torre de la Carroba.


Al començament de la campanya de la Renda de 2011 us vaig explicar algunes curiositats de la campanya. Una de les coses que us contava era el diferent tracte de favor que es dispensa als productors de cítrics de les comarques catalanes: Montsià i Baix Ebre.
No hi ha cap diferència climatològica entre les veïns del Nord (o sigui nosaltres) i els del Sud del riu Sénia o si voleu, la comarca del Baix Maestrat. Mentre el rendiment dels cítrics sense cap tipus és del 30 % (de cada 100 euros de venda 30 és el benefici net abans d’impostos), al Baix Maestrat se’ls hi havia reduït fins el 9 % i a les comarques catalanes, res de res, tal i com ja havia passat el 2010.
Però mira per on, dissabte 16 de juny, quan ja quasi es portava un 25 % de la campanya, el BOE publica una rectificació i estableix que els cítrics catalans tindran el mateix tracte (9 %) No és l'única rectificació. Si esteu interessat en veure-ho, podeu accedir-hi des d'aquí
Me’n vaig assabentar quasi per casualitat. Ja sabeu que jo no formo part de l’equip de renda de Tortosa i m’ho va dir Joan Beltran, el fill del malaguanyat Batista Beltran. Quan ho vaig voler saber “oficialment”, qui m’ho va corroborar em va dir aquesta frase tan lapidària: “La rectificació d’errors és l’eina que té l’Administració per amagar que ha fotut la pota”.
Crec que sobra qualsevol comentari.