diumenge, 15 de febrer del 2015

DE COM VAIG ENTREVISTAR AL CONSELLER JUAN CARLOS MORAGUES

Després de publicar a la Ventana de la Agencia l’entrevista que li vaig fer a l’Honorable Sr. Juan Carlos Moragues Ferrer, Conseller d’Hisenda i Administració Pública de la Generalitat Valenciana, han estat molts que m’han preguntat com el vaig entrevistar, fins i tot si vaig anar a València per a fer-li.
Primer que res he de dir que vaig conèixer personalment a Carlos (ja sabeu que la majoria de noms compostos els tendim a simplificar en un de sol) allà pels començaments de la passada dècada (o del segle si ho preferiu) quan va treballar a l’Administració de Tortosa de l’Agència Tributària com a tècnic (bé, en aquell temps es deia cos de gestió) Va ser, com ell mateix explica a l’entrevista, la seva primera destinació.
Potser sabeu que fa un parell d’anys vaig donar un pas més a la meva vocació periodística començant a entrevistar amics que tinguessin un especial interès i, sobre tot, que ens poguessin explicar coses interessants. Així vaig entrevista a l’escriptor Jesús Ávila Granados, al ceramista Joan Panisello, a l’escriptor Andreu Carranza (que ha guanyat recentment el premi Josep Pla de Novel·la), al regidor de Cultura de l’Ajuntament de Tortosa Joaquín del Pino, etc.
Normalment sempre tens alguna entrevista a la recàmera en espera de trobar el moment per a fer-la. Això mateix em va passar amb Carlos Moragues. Era una d’aquelles persones amb qui havia pensat des de feia temps, però tenia una dificultat afegida sobre la resta d’entrevistats: com podia posar-me en contacte?
Els periodistes de professió tenen molts més mitjans. Per mig del seu col·legi poden accedir a àmplies bases de dades amb telèfons de contacte de representants, caps de ganivet i de premsa, etc. Però algú que, com jo, ho fem de forma totalment altruista, no tenim aquestes vies d’accés.
Quan finalment em vaig decidir, vaig pensar que l’única porta oberta que tenia era per mig de la web de la pròpia Conselleria. Ja sabeu que, normalment, aquestes pàgines incorporen la possibilitat de poder adreçar-te per a fer alguna pregunta o suggeriment.
I així ho vaig fer, evidentment, deixant clar el motiu i que era per a ser publicada a la revista interna de l’Agència Tributària, així com la coincidència amb el conseller a l’Administració de Tortosa.
No vaig trigar en rebre resposta. Això sí, va ser per mig de Juan Pellicer Amat, el seu cap de premsa que, des del primer moment, em va donar totes les facilitats.
Tal com havia fet les altres vegades, em vaig pensar un qüestionari de preguntes per a fer-li i les hi vaig fer arribar a través del seu cap de premsa, tal com ja he explicat.
Quan faig una entrevista, sempre adverteixo als entrevistats que si troben alguna pregunta inapropiada o intranscendent, la poden eliminar. No obstant, tinc cura de no fer-los cap pregunta que els pugui molestar. Carlos va respondre a totes les preguntes que li vaig fer i a més esplaiant-se, la qual cosa posa de manifest que li va venir de gust que sé la fes.

També els hi vaig demanar que en fessin arribar fotos, encara que avui en dia no és que sigui transcendental, ja que per Internet en pots trobar. Sovint estan protegides pels drets d’autor, però en aquest cas ningú hauria posat la més mínima objecció. De totes formes el tema de les fotos es va fer esperar (d’això em pot donar fe Emili, el nostre director) Finalment, i després d’insistir, me’n van fer arribar dues i no va caler pispar-les del Sr. Internet