dilluns, 18 de juny del 2012

M’HO HA DIT UN MOIXONET




Segurament hi ha qui afirmaria que estic boig, perquè els moixonets no parlen. Cert, però si ho dic així és per a no desvelar la identitat de la persona que m’ha dit el que ara us passaré a explicar.
Divendres passat, a la seu d’Arrossaires del Delta s’hi van organitzar unes jornades econòmiques amb l’assistència de tres “primeres espases”: Germà Bel, Xavier Sala i Martí i Ramon Tremosa.
El meu interlocutor m’ha dit. “Mol bé Germà Bel divendres passat...”. No ho dubto. Germà sempre està brillant.
Ara bé, sembla ser que la cotització era de 5.000 euros “per espasa”. Llavors no m’estranya que prediquin una política d’austeritat i retallades si, a part del seu sou, tenen uns molt bons complements.
Si a mi em paguessin, ja no 5.000 euros per conferència, sinó 200 euros per articles, potser no m’importaria si el Sr. Rajoy vingués amb les tisores i em retallés el sou. No m’importaria per mi... Però si per molts companys i companyes que no tindrien d’altres ingressos per a pagar el lloguer o les hipoteques dels seus habitatges, donar estudis als seus fills, etc.
Perquè tot hom aspirem a tenir un dia un fill que pugui donar conferències a 5.000 euros... O no? És o no és lícit desitjar-ho?
Però amb les polítiques econòmiques de mas i Rajoy, la il·lusió s’esvaeix cada dia que passa.  

1 comentari:

Germà Bel ha dit...

Pel que sé de XSM, si aquesta fora la tarifa seria amb un descompte no trivial de la que cobra a events privats. Pel que fa al meu cas, li has de preguntar al moixonet si va menjar 'alpiste' o llavors d'opi abans de fer-te el comentari. Desafortunadament per mi, en XSM és molt millor economista que jo, i té molt més atractiu (no tothom pot dir que ha compartit taula rodona amb Angelina Jolie). Em sembla que hauries de canviar de moixonet. Amb cordialitat.