divendres, 26 de febrer del 2016

HISTORIETES DE L'AMPOSTA PROFUNDA XIX

Concentració davant l'edifici Consistorial. 
Notícia que duia l’Aguaita ahir mateix, dijous 25 de febrer: Demòcrates de Catalunya certifica el tancament amb CDC a Amposta. Demòcrates de Catalunya (suposo que ho sabeu), és el partit que van fundar els que es van escindir d’Unió. I subtitulava: Rosita Pertegaz abandonarà el grup municipal de CiU a partir del proper 1 de març.
Conec a gent que són o eren d’Unió (simpatitzants, però també militants) i a una d’aquestes persones li vaig donar a conèixer aquesta notícia. I la vàrem comentar. Aquest matí al tornar-nos a veure m’ha dit:

-Li vaig dir al meu home i em va dir que ho havia fet perquè ‘no cobrava’ (textual)   

A la qual cosa li he respost:

-Ja saps que, normalment, les coses que es diuen difereixen molt de la realitat.

-Quasi sempre –m’ha respost la meva interlocutora-.

A veure, anem a pams... No és que no cobrés, que sí que ho devia de fer, el que passa és que les percepcions són molt diferents quan s’està al govern o bé a l’oposició. Mentre que quan s’està al govern es cobra, la majoria de vegades un sou i amb una mica de sort formes part d’algun consell d’administració d’empreses municipals, quan ets a l’oposició cobres per assistències als plens, a les comissions i només el portaveu de cada grup, de la junta de portaveus.
A part d’això, quan un grup es nombrós, els membres s’han de partir les diferents àrees. En canvi, si el grup municipal només està format per un membre, aquest fa de portaveu i està present a cada comissió informativa que es faci. Que és el que ha estat fent Germán Ciscar des de que és regidor.
Una altra cosa. Els grups municipals també tenen una remuneració en funció dels seus membres. Ara, a aquests grups, se’ls hi demana un NIF per a poder-los pagar. Per tant, suposo, dels diners que cobrava el grup municipal de CiU a l’Ajuntament d’Amposta, anaven a parar íntegrament a la caixa de CDC i DC no veia ni un duro.

Ara, amb la desvinculació de la regidora de DC de la resta del grup (i després que s’aprovi el nou cartipàs municipal –que igual s’aprova el proper dilluns al ple-, podrà assistir a totes les comissions informatives, serà la portaveu del seu grup i rebrà uns diners extres. Una jugada rodona.