dilluns, 9 de juliol del 2012

TARDA DE CICLISME A AMPOSTA

Carrer Verge del Pilar.



Dintre del programa de festes de l’Associació de Veïns del Grau, dissabte a la tarda es va fer un prova ciclista per un circuit urbà que transcorria per diversos carrers del barri. És com el germà pobre de la Fórmula 1.
Després de dinar, em vaig disposar a portar a mons pares  casa. Encara no eren les 5 de la tarda. El cert és que de la carrera, ni me’n recordava. Baixàvem amb el cotxe pel carrer General Prim i, en arribar al carrer Santa Teresa, veiérem que estava tallat a l’alçada del carrer Verge del Pilar (un dels carrers que pertany a la xarxa viària principal d’Amposta i per on entren la majoria dels cotxes que venen de Tortosa) Des d’aquell punt fins el carrer Agustina d’Aragó on viuen mons pares, encara hi havia dues travessies i s’havia de creuar el circuit ciclista. No cal ni dir-ho que mons pares caminen amb molta dificultat.
Com vaig veure un policia local, li vaig preguntar que havia de fer amb ells. Em va indicar que podia deixar allí el cotxe i anar caminant cap a casa. En aquells moments, els corredors encara estaven fent unes voltes d’escalfament. Esperarem uns moments que no baixaren ciclistes pel Verge del Pilar i creuarem el carrer.
A la tornada, ja sol, en arribar al Verge del Pilar vaig veure un gran enrenou. El cotxe de policia va sortir esperitat en direcció l’avinguda Aragonesa i el mateix va fer el cotxe de Protecció Civil que estava al cantó entre el Verge del Pilar i el Garcia Morato, en aquest cas, ho va fer en sentit ascendent, contrari al de la marxa del vehicles o, en aquest cas, al de la cursa.
Vaig pensar que, segurament hi havia hagut algun atropellament. Vaig apropar-me al lloc dels fets i només vaig veure discussions entre alguns ciutadans i la policia local i també amb membres de Protecció Civil. Un d’ells preguntava que “havia de fer per arribar a casa”. Vaig girar cua i em vaig encaminar a buscar el cotxe.  Mentre feia la maniobra per poder sortir del tram de carrer tallat i tornar cap a casa, el policia que hi havia a aquell cantó i que havia marxat cap el lloc dels incidents i havia retornat. Li vaig preguntar que havia passat i em va confirmar que hi havia hagut discussions, però també un intent d’agressió a un membre de Protecció Civil.  
Permeteu-me que em pregunti sobre l’oportunitat de fer una cursa ciclista per un circuit urbà tenint que tallar al trànsit una àmplia zona d’Amposta. Què això passa en totes les curses ciclistes? Segur que sí, però no es fer per un altre circuit on es molestés menys als ciutadans?
Evidentment, qui tenen la resposta a aquesta pregunta són els propis organitzadors i l’autoritat responsable.