dijous, 1 de maig del 2014

CARTA OBERTA AL SR FERRAN BEL, ALCALDE DE TORTOSA


(Enviada a diversos diaris, setmanaris i revistes) 


Sr Alcalde, 
 
Em van dir que la policia local de Tortosa sancionava els vehicles mal aparcats a la zona de l’Hospital Verge de la Cinta. M’ho va confirmar un veí d’Amposta que va ser multat quan va portar el seu pare vell i malalt a consultes externes de dit hospital.  
Però la meva sorpresa va ser comprovar que, efectivament, s’havien suprimit gran quantitat d’aparcaments al llarg del carrer d’accés (des de la carretera Simpàtica fins la Residència) sense disposar de cap alternativa.
Em dirà vostè que els cotxes s’aparcaven amb una roda sobre la vorera, la qual cosa no està permesa, però, des del meu punt de vista no calia pintar una ratlla groga que impedeix fins i tot aturar-se. Si és com avís, em sembla correcte, però no cal reiterar una norma de transit que ja es coneguda.
Els usuaris de l’Hospital (ja siguin malalts, acompanyants o visitants) esperen, Sr Alcalde, alternatives. Miri, no tothom hi pot arribar en transport públic, en primer lloc perquè es tracta d’una línia urbana i en segon lloc, perquè és insuficient. Si una persona està malalta, com menys trasbals pateix, millor. La conclusió és que el mitjà de transport més pràctic és el cotxe particular  (i més si es viu fora de Tortosa) ja que no tothom té dret a disposar d’una ambulància o taxi.
També li he de dir que hi ha mancança de places reservades a minusvàlids. La passada setmana, tot hi portar la targeta d’un familiar a qui sé li havia de fer una revisió a la vista, no en vaig trobar i em va tocar aparcar a la urbanització que hi ha a l’altre costat, no sense haver-hi donat abans un parell de voltes.  
Vostè, Sr Alcalde, com a bon polític que és, coneix perfectament que la majoria dels que arriben amb cotxe particular venen de fora i no el poden castigar a les urnes. De poder-ho fer, potser s’ho hagués pensat dues vegades abans prendre una mesura tant impopular com la que ha pres el seu equip de govern. 

Diari de Tarragona.