dissabte, 14 de juny del 2014

SEMPRE CONTRA EL ‘POCA ROBA’

Que el govern ens vulgui cobrar per respirar o per follar, cada cop està més a prop.
Recordareu que des de fa uns mesos, alguns ciutadans de les Terres de l’Ebre quan han de viatjar a Tarragona o Barcelona, s’organitzaven a través de les xarxes socials per a compartir vehicle, la qual cosa disminueix notablement el cost del transport.
Ara resulta que aquest és un fet il·legal i susceptible de ser multat. Sembla ser que primer va ser la Generalitat de Catalunya qui va advertir de la possible irregularitat i més tard ha estat el govern central. En cas de imposar-se, les multes podrien ser a partir del 600 euros, però podrien arriba fins i tot als 6.000 en cas de reiteració.
Però anem a pams. El Periódico de Catalunya de dimecres explicava que hi ha dos tipus de plataformes digitals: Les que, en realitat, fan de taxi sense ser-ho (per exemple  Urber) i les que posa en contacte viatges que han d’anar a un determinat lloc i dels quals, un posaria el cotxe (com  Blablacar)
A mi no em sembla que sigui el mateix ni de bon tros. Mentre el primer cas pot significar una competència directa als professionals del sector, el segon seria el que he citat al començament i que fan servir molts joves de les TTE i que posa de manifest unes carències molt grans del transport públic.
Vosaltres creieu que si hagués una bona afluència de trens cap a Tarragona i Barcelona, amb enllaços amb l’estació de referència (l’Aldea), s’haurien de fer servir aquests tipus de mètodes? No dic que s’eradicarien del tot (sempre hi ha hagut amics i coneguts que han compartit vehicle i sempre els hi haurà), però difícilment viatjarien juts dues persones que no es coneixen de res.
Mireu, tal com posa al meu historial de Facebook, vaig estudiar el batxillerat a l’institut Antoni Martí i Franquès de Tarragona. De vegades em vaig desplaçar fins allí amb camions de l’empresa Viuda e Hijo de J. Navarro Pastor que, després de deixar inoperants les instal·lacions que tenia a Santa Bàrbara, seguia mantenint un magatzem per a la seva flota de camions. Recordo haver-hi anat amb dues persones: Josep Vicent Tomàs i Arcadi Caballé. També hi vaig anar algun cop amb soldats que feien la mili a Tarragona, com per exemple Victor Graell.
Com veieu, tot està inventat des de fa molts anys, el que passa és que amb el temps s’han perfeccionat els sistemes.