dissabte, 1 de febrer del 2014

CÓM TÉ GASTARIES 2,7 MILIONS D’EUROS?

El Parlament britànic ha donat una estirada d’orelles a la Corona per haver gastat durant l’any passat 2,7 milions d’euros més del que tenia consignat pressupostàriament.
La veritat és que no m’interessa gens el pressupost que té la Corona britànica, ni tant sols si l’esgota o necessita uns calerons extres, simplement és tracta de curiositat.
I torno a fer la pregunta: Cóm té gastaries 2,7 milions d’euros?
Com no sé el que faries tu, et diré com m’ho gastaria jo. Em compraria un solar el suficientment gran i ben comunicat per a construir una casa funcional que disposés de les últimes tecnologies per a que fos molt més confortable; amb tots els complements necessaris per a que fos agradable viure-hi.
El tema cotxe seria secundari. No obstant no estaria de més canviar-nos els cotxes per alguns models més confortables.
I amb els diners sobrers emprendríem els viatges que fos necessari a llocs insòlits, però civilitzats.
Imagino, estimat amic, que els teus somnis, si fa o no fa, van pel mateix camí...
Però resulta ser que la Reina d’Anglaterra (com els altres reis i governants) ja disposen d’habitatges adequats a la seva condició, de cotxes oficials i d’altres mitjans de transport per a desplaçar-se sense caler dependre d’horaris, ni de reservar bitllets, ni de facturar equipatges...
Per tant, em resulta força inversemblant que, a sobre, s’hagin gastat 2,7 milions € més mentre molts dels seus súbdits passen penúries (Segur!) Per tant, em resulta vergonyós i indignant.
Acabaré amb una anècdota. L’any 1979, quan vaig començar a treballar a Juan Chaler, SL (conegut con al del Peno) de Vinaròs, vaig conèixer a un tal Ismael (no recordo el seu cognom) que, a part, era músic d’orquestra de ball. Al poc que treballava allí, li va arribar una oferta d’una orquestra que li va permetre deixar la feina de la fàbrica. Ismael sempre deia que un no es podia considerar ric sinó era capaç de gastar-se 80 milions de pessetes cada dia. D’on sortia aquesta quantitat? Ho ignoro.