Durant aquests darrers dies està sent
tema de conversa la campanya que fa la cadena de supermercats Caprabo comparant
el preu dels seus productes amb la cadena rival Mercadona, líder a Espanya
en distribució d’alimentació. L’objectiu és demostrar que Caprabo no
és tan cara com es pensa la majoria de la gent i, fins i tot, torna els
diners si es demostra que als supermercats de Juan Roig el mateix producte
es ven més barat.
On està el parany? Perquè teniu clar
que algun truco hi ha d’haver, no? En que la gama de productes que
ven Caprabo és molt diferent a la que ven Mercadona. Que hi ha coincidència
en alguns productes, per suposat que sí, però mentre la primera ven més
productes de marca, la segona en ven molts de la seves marques blanques:
Hacendado, Bosque Verde i Delyplus (no sé si me’n deixo alguna)
De moment, Caprabo ja ha aconseguit un
dels seus objectius: que se’n parli. Avui mateix he llegit la notícia
al Periódico y també al portal de Yahoo. En un primer moment això portarà
més clients als seus supermercats i, a part de vendre els productes més
habituals, segur que els animarà a comparar-ne d’altres de més qualitat,
però també més cars.
Una altra estratègia comercial basada
també en la comparació de productes, la ca protagonitzar fa uns anys la
marca de sucs Don Simón que, en un anunci de televisió, els comparava amb
els de la marca Minute Maid. Mentre no es desqualifiqui el producte de
la competència, aquesta tàctica és legal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada