Tal com ha passat en altres governs sorgits de els urnes del passat 24 de maig, on no s’ha respectat els 100 dies de gràcia que, per cortesia, es dóna als nous governs, a Amposta, abans de celebrar el primer ple (va tenir lloc anit a les 8), els perdedors de les passades eleccions, ja van començar a intoxicar l’opinió pública amb falses notícies que afecten molt directament al primer edil municipal: Adam Tomàs.
Dissabte em va arribar la següent notícia: L’alcalde s’apujarà el sou. En els temps que corren, l’alcalde que hagi pres una mesura així (més d’un n’hi ha hagut d’haver) o és que no té oposició al seu poble o que té una miopia política severa.
Què passa amb el sou que cobrarà Adam Tomàs?
Per començar us he de dir que es tracta d’una situació complexa i que no es pot explicar amb una sola frase. L’actual sistema de sous i compensacions vigent fins la passada legislatura a Amposta deriva d'un acord de ple que es va prendre a finals de la legislatura 2003-2007, quan encara estava Roig d'alcalde. En aquell ple es va establir un sistema de sous i compensacions per mirar de racionalitzar els sous dels membres de l’equip de govern amb les compensacions per assistència que rebien els regidors de l’oposició i alguns de l’equip de govern que no tenien dedicació parcial (a la pràctica eren dedicacions exclusives encobertes) Aquest nou sistema significava, a priori, un augment generalitzat de sous i retribucions de tots els membres del consistori, però a la pràctica, els únics que realment es van veure afectats van ser els de l’equip de govern, ja que al reduir el nombre de comissions informatives per part dels regidors responsables de cada àrea, l’oposició es va quedar més o menys com estava gràcies a la pujada de la compensació pel Ple.
Quan el govern de Zapatero va aprovar abaixar el sous als funcionaris, en solidaritat, el regidors d’Amposta també ens el varem reduir (no recordo ara si amb el mateix percentatge)
A partir del començament de la legislatura 2007-2011, l’alcalde Manel Ferré, va passar a cobrar 55.000 euros bruts a l’any, un dels més elevats entre els alcaldes de poblacions amb un nombre d’habitants semblant a Amposta. Ferré va estar cobrant aquest sou durant els primers 4 anys d’alcalde.
Què va passar a partir de 2011? Què Ferré va ser nomenat president del Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSSC), la patronal de la salut privada. El càrrec comportava sou i cotxe (d’aquí el flamant Range Rover de color roig que va passar a portar) El sou de CSSC feia incompatible poder cobrar un sou de l’Ajuntament d’Amposta i, per tant, Ferré, com els regidors de l’oposició, va passar a cobrar per assistències. Ep! Però no us enganyeu, entre tots els que cobraven per assistències Ferré era qui cobrava més. Ferré, a part de ser el president del ple (càrrec reservat a l’alcalde o persona qui els pugui substituir en un determinat moment), també era el president de la Junta de Govern Municipal i president de la Junta de portaveus que, com el primer, també estan reservats a l’alcalde. Comptant només aquestes 3 remuneracions, Ferré cobrava al voltant de 2.300 euros al mes bruts que per 12 mesos (si bé l’agost era, a la pràctica inhàbil, sempre sé li han de sumar els plens extraordinaris que es fan al llarg de l’any) ascendeix a uns 15.600 euros/any. En aquest cas, com veieu, la quantitat és molt inferior a la que s’ha assignat el nou alcalde i que és de 47.000 euros/any (segons informacions del propi Adam Tomás)
Partir de 15.600 euros és del tot enganyós, ja que com he dit anteriorment, Ferré cobrava de CSSC, però també rebia retribucions de l’Hospital d’Amposta (del que era president), de SAGESSA (en qualitat de vicepresident) i de molts d’altres consells d’administració, dels quals Ferré, recordem-ho, mai ha volgut informar.
Per tant, Tot hi haver passat 8 anys, Adam Tomàs cobrarà 7.000 euros/any menys que el sou que va cobrar Ferré durant la seva primera legislatura.
Ha quedat clar?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada