dissabte, 1 de juny del 2013

STOP LLEI WERT : Els « avantatges » de la nova Llei d’educació




Arran de la publicació de l’esborrany de la LOMCE (Ley orgánica para la mejora de la calidad educativa) la plataforma de Baix Maestrat contra les retallades després de l’estudi del avantprojecte volem fer les següents consideracions:

§         Per a la confecció de l’avantprojecte no s’ha comptat amb la Comunitat Educativa, als docents simplement se’ns va facilitar un correu electrònic per enviar crítiques o suggerències, sense poder confrontar-les ni debatir-les en foros oberts i plurals.
§         Entenem que aquesta llei, si va endavant, perjudicarà les classes socials més desfavorides perquè avança cap al desmantellament de la xarxa pública educativa i impulsa la privatització de l’ensenyament. Un exemple clar és el de subvencionar els centres que segreguen l’alumnat per sexes.
§         Menysprea i margina les llengües pròpies, en el nostre cas el valencià.
§         Redueix el percentatge de temari escolar (currículum) que decideixen els governs autonòmics, imposa un currículum uniformador i ideològic al llarg de tot el procés educatiu.
§         Elimina progressivament la comprensivitat i la igualtat d’oportunitats durant l’etapa obligatòria en educació. Segrega l’alumnat des dels 13 i 15 anys, segons els programes i això és negar la capacitat de canvi en l’alumnat.
§         Sotmet als centres a la competitivitat establint programes per a obtenir finançament i fent rànquings entre ells.
§         Estableix proves externes que no les avaluarà el professorat del centre sinó especialistes de fora, per tant no coneixen a l’alumnat. 
§         L’administració podrà elegir directors/es  a dit per fer-los especialistes en gestió empresarial i sense criteris pedagògics.
§         Reducció de la participació de  la Comunitat Educativa, eliminant la capacitat de decisió dels Consells Escolars en qüestions transcendents.
§         Fa desaparèixer l’escola com un espai obert capaç de construir un projecte de desenvolupament comunitari amb coordinació dels diferents agents educatius.
§         Parteix de la premissa de que els bons resultats s’obtenen exclusivament de l’esforç de l’alumnat i no ho relaciona en inversió, en educació, nombre de professors, ràtios, etc.

En definitiva les lleis d’educació haurien de formar persones lliures amb capacitat per poder desenvolupar-se en la seua vida i a la LOMCE en l’exposició de motius trobem paraules com: competitivitat, economia, creixement econòmic, desafiament, esperit emprenedor, ambicions, etc, tot un seguit de qualificatius que no tenen res a vore en el que entenem que ha de ser l’educació dels nostres alumnes.

Assemblea del Professorat  Baix Maestrat contra les retallades