dilluns, 13 de gener del 2014

EL RESTAURANT MIRALLES D’ORTA NO ÉS CAP MERAVELLA

Sempre havia pensat que el restaurant Miralles d’Orta de Sant Joan (u Hora si ho preferiu), a part d’una institució, era un dels restaurants de referència de la zona i així ho havia dit fa uns anys quan vaig escriure una ruta turística del poble.
Però com el nostre poder adquisitiu no està al mateix nivell que molts restaurants requereixen, mai hi havíem menjat tot hi fer-ho en d’altres establiments d’Orta molt més econòmics. Per a mi era com una espina que tenia clavada des de feia anys.
Ahir varem tenir l’oportunitat. Veiérem que el menú dels dies festius era de 16,5 €, assequible per a les nostres butxaques.
Quan vàrem entrar encara no eren les 2 de la tarda i el menjador estava pràcticament buit. Abans de seure’ns a la taula escollida que donava al carrer, ja vaig escoltar com un senyor major de la taula del costat es queixava del vi. Ràpidament la cap de sala ens va prendre nota: 2 de sopa de brou (caldo), una de carn de corder i una de pularda (també dita picantó) farcit amb paté d’alguna cosa...; el vi que entrava al menú, aigua i pa.
A les primeres cullerades, la meva dona hi va trobar un pèl de pestanya i la va fer retirar. Al seu lloc va demanar nyoquis de patata amb salsa marinera (incloïa alguns musclos) Però com quan les coses van malament sempre poden anar pitjor, resulta que amb la pularda hi va trobar un diminut trosset de paper d’alumini. En aquest cas no ens varem queixar, però denota la poca diligència del personal de la cuina que contrastava força amb la amabilitat del servei de la sala.
També vaig notar que la carn de corder que em van servir era d’inferior qualitat que la que sé servia als qui havien demanat la carta; els meus tenien mol d’os i poca molla. I sobre el vi que ens serviren (un vi elaborat al poble, per cert), amb etiqueta d’estar elaborat expressament per a l’establiment, li he de donar la raó al senyor major: era d’escassa qualitat.
Total, que si tenim en compte la relació preu qualitat del producte, he de dir que era molt dolenta. Un menú així, ni de bon tros valia 16,5 €. Segurament els que van escollir menjar a la carta en lloc de decantar-se pel menú, possiblement van menjar millor, no ho dubto.
Per tant, quedeu avisats: Si passeu per Orta i pareu al de Miralles, abans de demanar el menú del dia (els laborables costa 11 euros), us aconsello que ho mediteu abans no sigui que sortiu escarmentats com nosaltres.
Per cert, la meva dona em va dir que amb ella, al de Miralles no tornaria a menjar. Segurament que ni amb ella ni amb ningú.